Moet ik nog een maand huur betalen als ik op 1 december vertrek?

Ik heb mijn huur opgezegd en ik betaal vooruit een maand nu vroeg ik me af ik betaal nu 1 november huur tot 1 december maar dan loop ik toch voor omdat toen ik erin trok ik vooruit moest betalen

een jaar geleden
2.8K
ronron1212
een jaar geleden
Je betaald vanaf de eerste dag een maand steeds vooruit wat bedoel je nu met loop ik toch voor??
glenn0904
een jaar geleden
Ik betaal dan toch voor december terwijl ik 1dec vertrek
ronron1212
een jaar geleden
Nee als je 1 november betaald betaal je november
tinus1969
een jaar geleden
Meestal betaal je huur vooruit. Maar je geeft toch bij elke betaling op mbt welke maand het gaat? Of dat staat op je incasso of factuur?

Antwoorden (2)

De eerste van de maand is met jouw verhuurder steeds de betaaldatum voor die maand. Op 1 november heb je betaald voor de hele maand november, dus tot en met 30 novrmber. De eerste dag van december hoort daar niet bij, dat is een nieuwe maand. Eigenlijk moet je dan dus alweer betalen voor heel december. Je kan beter verhuizen op 30 november, dan ben je er op 1 december uit en is alles betaald.
een jaar geleden
Het ligt er ook een beetje aan wat je met je verhuurder hebt afgesproken / wat er in je huurcontract staat. Maar over het algemeen is het zo dat als je ergens in oktober opzegt, en je hebt een maand opzegtermijn, dan eindigt je huur op 30-11. Dan betaal je huur tot en met november, dat moet uiterlijk 31-10 zijn betaald. Dan moet je op 30 november uiterlijk verhuizen. Soms kun je ook per de helft van de maand opzeggen - dan betaal je nog voor de helft van de maand december, tot en met de 15e - dan heb je een paar dagen langer om te verhuizen.
een jaar geleden