Hoe lang duurt het tot je een voorlopig koopcontract krijgt toegestuurd?

Wij hebben afgelopen donderdag te horen gekregen dat wij een huis kunnen kopen. Wat is de gemiddelde tijd die tussen de mondelinge deal & het toezenden van het contract zit? Moet ik dan denken aan een week of een paar dagen? Ik wil de makelaar niet onnodig opjagen, maar wil het wel zo snel mogelijk geregeld hebben.

2.4K
jc54
een jaar geleden
Is geen kwestie van opjagen als je deze vraag aan de makelaar stelt. Hij/zij is er voor om dit soort vragen te beantwoorden.
Vragenstellers
een jaar geleden
Bedankt! Misschien vandaag of morgen toch maar even bellen om te vragen hoe het ervoor staat :-)
teusvh
een jaar geleden
Er bestaat niet zoiets als een 'voorlopig' koopcontract.
Het is gewoon een contract, met ontbindende voorwaarden.
Financiering bijvoorbeeld.
Als geen van die voorwaarden kan worden ingeroepen zit je er gewoon aan vast.
SimonV
een jaar geleden
Het is een gewoon contract, maar wel met een bedenktijd van drie dagen na tekenen.

Antwoorden (1)

Gemiddeld zit er anderhalve week tussen het maken van de mondelinge deal en het tekenen van het voorlopig koopcontract. Het kan ook sneller.
Bij je bod kun je opnemen dat de koopovereenkomst binnen maximaal 48 of 60 uur moet worden getekend. De koper moet dan wel snel de gegevens aanleveren en ook de notariskeuze kenbaar maken waarna de koopovereenkomst kan worden opgemaakt.
een jaar geleden