Op welke website komen de woningen te koop te staan die door de bank zijn ingenomen?

Op welke veiling website of platform
Komen woningen te staan die door de bank zijn overgenomen doordat mensen hun hypotheek of schuld niet kunnen aflossen ? Alle huizen op funda zijn belachelijk duur en ik vroeg me af of iemand toevallig tips heeft

een jaar geleden
7.1K
Inekez1
een jaar geleden
Veel woningen worden al onderhands verkocht voordat er een veiling aan te pas komt. Indien de woning wel via executieveiling wordt aangeboden: houd er rekening mee dat je niet van te voren het huis kunt bezichtigen en dat je koopt zonder voorbehoud van financiering en zonder voorbehoud van bouwkundige keuring. Zeker bij wat oudere panden neem je een heel groot risico dat voor particuliere kopers eigenlijk niet te doen is.
tinus1969
een jaar geleden
Woningen worden strikt genomen niet 'door de bank ingenomen of overgenomen'; de bank dwingt tot verkoop. Dat gebeurt in NL maar weinig (de meeste mensen kunnen hun hypotheke blijven betalen), en als er al wegens schulden gedwongen verkocht moet worden, gaat dat meestal gewoon via funda/makelaar/onderhands. Sowieso zijn huizen op een veiling niet goedkoper - behalve als er een probleem mee is.
Anna95
een jaar geleden
Bedankt voor alle antwoorden ! :)

Antwoorden (1)

Die worden geveild door een notaris. Daarvoor wordt dan een advertentie in de krant(en) geplaatst, maar ook het internet wordt daarvoor steeds vaker (altijd?) gebruikt. Er is niet één platform waar ze allemaal op staan, maar er zijn meerdere veilinghuizen die daarvoor worden gebruikt. Je kunt googelen op 'executieveiling', 'veiling woonhuis', 'veiling onroerend goed', 'executieverkoop' etc.. Hier 'twee voorbeelden.
een jaar geleden