Woon bijna 1 jaar op een kamer zonder huurcontract mag hij ons zomaar eruit zetten huur altijd betaa?

Heb geen huurcontract huur word betaald door bewind na bijna 1 jaar wilt ie ons eruitzetten en heeft slot opengemaakt nu kan mijn kamer niet afgesloten worden mag dit zo maar nooit huurcontract gekregen was wel gezegd mag hij verhuren zonder contract

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
criseyde
3 jaar geleden
Vraag het eens na bij het juridisch loket. https://www.juridischloket.nl/ Zonder contract sta je niet sterk denk ik zo.
jodyenboyke
3 jaar geleden
Hoe kan een bewindvoerder er nou mee akkoord zijn, dat je zonder huurcontract ergens woont. Die moet jouw beschermen tegen dit soort zaken. Overigens zullen de betaalbewijzen kunnen dienen als bewijsstukken.

Antwoorden (1)

Als de huur betaald is heb je daar bewijzen van en heb je huurbescherming.
Huurbescherming wil zeggen dat de verhuurder je alleen uit je kamer kan zetten na toestemming van de rechter. Hij kan die toestemming vragen als hij je de huur schriftelijk en aangetekend heeft opgezegd en je daar zes weken later nog niet op hebt gereageerd. Of als je hebt laten weten dat je niet met de opzegging akkoord gaat.
Ga langs een juridisch loket en overleg met je bewindvoerder.
Toegevoegd op 18 maart 2021 20:32: tekst