Is het mogelijk om op wachtlijst sociale woning te staan in meerdere gemeenten?

Is het mogelijk om je op verschillende wachtlijsten van woningburo's in verschillende gemeenten in te schrijven voor sociale woning of kun je je maar bij één woningbureau inschrijven?

4 jaar geleden
2K
Pieterke
4 jaar geleden
Je mag je sowieso bij meerdere woningbouwcorporaties inschrijven.

Antwoorden (1)

Ja. Al is de verdeling niet per gemeente, maar per (groep van samenwerkende) woningbouwvereniging(en).
Je mag je op zoveel plaatsen inschrijven als je zelf wilt, zolang je maar aan de spelregels van de betreffende woningbouwvereniging voldoet. Sommige stellen namelijk eisen aan de persoonlijk binding in hun gebied, of er zijn inkomensgrenzen e.d. Dat kunnen beperkingen waar je tegenaan kunt lopen.
"reeds ingeschreven bij een andere woningbouwvereniging" is doorgaans geen probleem, tenzij de betreffende woningbouwverenigingen een gezamenlijke wachtlijst voeren.