als een huurder zonder werk komt en de huur niet meer kan betalen,kan deze dan uit de woning worden gezet?

huurder kan huur niet meer betalen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
7 jaar geleden
als de uitkering ook niet voldoet, dan word je volgens mij uit je woning gezet ja.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kan wel, maar niet 'zomaar'. Dan moet je eerst wel een flinke betaalachterstand hebben. Een voordeel van huren is in zo'n situatie wel nog dat er vaak recht is op huurtoeslag, waardoor de huur toch betaalbaar blijft.

Antwoorden (2)

De verhuurder mag dit niet zomaar doen. Hiervoor heeft hij een vonnis van de rechter nodig. Een vonnis is de uitspraak van de rechter.
https://www.juridischloket.nl/wonen/huurwoning/huurachterstand-uitzetting
7 jaar geleden
Ongeveer. De huurder kan uit de woning worden gezet (na tussenkomst van de rechter, zie ook antwoord Erotisi) als er daadwerkelijk sprake is van huurachterstand/wanbetaling.

Het is dus niet genoeg dat de huurder inkomsten verliest en de huur niet meer 'kan' betalen in de toekomst. De huurder moet ook daadwerkelijk niet meer betalen en huurachterstand hebben.