Wie kan bij ziekte hulp leveren bij het opleveren van een huurwoning?

Omdat wij beide ziek zijn (Dementie en auto immuunziekte) hebben we ons ingeschreven voor een aanleunwoning. Dit betekent dat we onze huidige huurwoning in de oude staat op moeten leveren. Daar zijn we echter niet toe in staat. Wie weet of er in dit geval iets anders geregeld kan worden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Rieneke1
8 jaar geleden
Overleg eens met de woningbouwvereniging.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ga eens informeren bij de gemeente waar je woont, vaak zijn er wel vrijwilligers om ouderen en mensen met een beperking te helpen. Hier een voorbeeld van de gemeente Utrecht:
http://www.vwcutrecht.nl/vacatures
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kerken zijn zeer behulpzaam, hebben eigen vrijwilligers. Informeer eens.
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer er in je woonplaats een vrijwilligerscentrale is, zou je daar om hulp kunnen vragen. Mocht het zijn dat je niet alle meubels mee wilt nemen, dan kun je ze aanbieden aan de kringloopwinkel. Vraag of ze in ruil daarvoor voor hulp bij de oplevering.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Overigens is het meestal toegestaan veranderingen die de woning verbetert hebben in de woning te laten zitten. Laat eens iemand van de woningbouw langskomen om je een lijst te geven wat er allemaal gedaan moet worden voor de oplevering. Dan kun je gericht om hulp vragen.
Antoni
8 jaar geleden
De woningbouwvereniging kan ervoor zorgen de woning weer in oude staat te brengen. Misschien moet de huurder hiervoor betalen. Overleg met de woningbouwvereniging, zoals Rieneke1 al aangeeft, over wat er nu precies nodig is om de woning in de gewenste staat op te leveren, over wat er wel en niet kan en over hoe dat allemaal goed kan worden geregeld. Pas als daar goede afspraken over zijn gemaakt, is duidelijk of er meer hulp moet worden ingeschakeld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn ook bedrijfjes gespecialiseerd in het bezemschoon opleveren. Maar of ij ook in de oude staat terug brengen hangt er van af hoe veel je verbouwd hebt.

Antwoorden (1)

Er zijn woningbouwverenigingen die een vast bedrag vragen, waarvoor je de woning in de huidige staat mag achterlaten. Overleg met je woningbouwvereniging.