Welke kosten moet ik betalen aan een notaris?

Ik overweeg een garagebox te kopen voor €17000 Met hoeveel geld moet ik rekening houden dat er extra bijkomt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Overdrachtsbelasting 2 of 6% afhankelijk of deze wel of niet in een woonblok is opgenomen)
Notariskosten akte van levering
Eventueel kosten voor een hypotheekakte (als u hypotheek neemt) + evt taxatie als uw geldverstrekker dat eist, alsmede de vergoedingen die verbonden zijn aan hypotheek (zoals advieskosten)
Vergoeding van kosten gemaakt door de notaris, zoals kadastraal recht opvragen vorige akte(n) etc.
Eventuele splitsingskosten, mocht dat van toepassing zijn (als het deel uitmaakt van een groter geheel dat afzonderlijk verkocht wordt EN als er niet eerder een splitsingsakte is gemaakt).

Verder de kosten die u zelf maakt voor onderzoek naar bijv bouwkundige staat.

Verder zijn er geen (schokkende)kosten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+1, wist niet dat er zoveel bij kwam kijken ;)
Ongeveer 10% van de aankoopsom.
Je kunt bij notarissen offertes opvragen en de goedkoopste uitkiezen
zie bronvermelding