Kom ik in aanmerking voor huurtoeslag?

Op het moment ontvang ik maandelijks huurtoeslag. Nu wil ik binnenkort verhuizen naar een souterrain. Je hebt hier beschikking over een eigen voordeur, badkamer en keuken. Wat echter ontbreekt is een eigen huisnummer. Dit laat mij afvragen of ik wel in aanmerking kom voor huurtoeslag?

Bedankt voor de eventuele antwoorden en reacties.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het souterrain voldoet aan de basiseisen van de belastingdienst om in aanmerking te komen voor huurtoeslag;
- een voordeur die je van binnen en van buiten op slot kan doen
- een eigen keuken
- een eigen toilet (aanname, maar je hebt een eigen badkamer, dus vast ook eigen toilet).

- "U, uw eventuele partner en medebewoners staan bij de gemeente ingeschreven op uw woonadres.
- Op uw woonadres staan geen andere personen ingeschreven bij de gemeente (behalve een eventuele onderhuurder)."

Je woont echter met meerdere mensen op één huisnummer en dus woon je volgens de belastingdienst niet alleen. Om voor huurtoeslag in aanmerking te komen zal je dan ook uit moeten gaan van het gezamenlijk loon van alle ingeschreven personen op dat adres.