kan ik een vriend tijdelijk in huis nemen zonder een verhuur overeenkomst op te maken?

wij een werkende stel met koophuis, geen enige vorm van toeslagen of zo.

vriend laat zich wel inschrijven bij ons en kunnen ook gebruik maken van alle ruimtes in het huis. Vriend loopt niet de schuldsanering.

wij weten de gevolgen van het niet opstellen van een verhuurders overeenkomst.

wij weten dat de vaste lasten daar door kunnen stijgen maar graag willen we weten wat de fiscale consequenties daarvan kan zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Er is geen fiscale consequentie zolang je niet in een uitkering belandt. Alleen gemeentelijke heffingen zoals afval kunnen worden verhoogd agv de extra persoon.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als het fout loopt want dan kun je diegene er niet zomaar uit zetten.
paulus811
10 jaar geleden
Dat is geen fiscale consequentie. Maar als er geen contract is lijkt het mij niet lastig om iemand eruit te zetten. De exacte regels ken ik niet, maar het is inderdaad wel goed om ook dat van tevoren uit te zoeken. Een vriend in huis nemen is heel aardig, maar een recept voor toekomstige ellende zodra de irritaties beginnen.