Als er brand ontstaat in mijn pand vanuit de huurder wie betaalt dan de huur?

Toegevoegd na 3 minuten:
Het betreft een winkelpand met een witgoed huurder. Voorbeeld: als er brand uitbreekt in de voorraad van de huurder en daardoor brand het pand af, wie betaalt dan de huur door.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

de schade aan het pand word vergoed door de opstalverzekering ,de kosten die voor e huurder ontstaan aan zijn voorraad zijn voor de verzekering van de huurder , dan ligt het eraan hoe goed je huurder verzekerd is voor inkomstenderving of hij zijn schade vergoed krijgt die hij oploopt door het niet kunnen verkopen en dan speelt het huurcontract ook nog mee, als het huurcontract doorloopt dient de huur betaald te worden,wel kun je een verzekering tegen huurderving afsluiten die daarvoor opkomt en de prremie verwerken in de servicekosten of huur
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De huurder betaalt de huur zolang er huurpenningen verschuldigd zijn.

Als het gehuurde (tijdelijk) niet beschikbaar is, kan afhankelijk van je contract de huur tijdelijk opgeschort worden. Dit komt incidenteel voor.

Als de huurder verzekert is voor vervangende tijdelijke huurruimte dan valt die vervangende ruimte onder de verzekering en krijg je via de verzekering een bedrag uitbetaald wat mi of meer gelijk is aan de huurpenningen voor de tijdelijke huurruimte.