Kan je buiten de makelaar om huren, dus direct bij de eigenaren?

Ik heb een leuk huurhuis gevonden. Ik heb een bezichtiging gedaan via de makelaar. Nu vroeg ik mij af of ik ook rechtstreeks contact zou kunnen opnemen met de eigenaren van dit huis? Ik heb hun telefoonnummer op internet gevonden.
Het scheelt wel een maandhuur aan bemiddelingskosten als ik het niet via de makelaar regel.
Komt dit vaker voor? Zou het wel op prijs worden gesteld door de eigenaren als ik ze bel hierover?
Ik kan me ook voorstellen dat het niet als heel netjes wordt gezien.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Nee dat gaat niet werken ,makelaars hebben contracten die daar in voorzien ,de opdrachtgevers zullen ook dan de provisie moeten betalen aan de makelaar en die op jou verhalen.
Verder maakt de makelaar de contracten voor het huren ,levert eventueel nog sleutel en huismeesterdiensten en verzorgt het innen van de huurpenningen indien de opdrachtgever dat wenst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord, bedankt!

Andere antwoorden (1)

Als het goed is heeft de verhuurder een contract met de makelaar en zal het dus niet direct aan jou verhuren de makelaar regelt ook vaak het ontvangen van de huur
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!