Ik wil mijn huur opzeggen, maar komt de aangetekende brief nog op tijd?

Ik wil de huur van mijn kamer per 1 december opzeggen en ik heb een opzegtermijn van 1 maand. Het is nu 31 oktober. als ik een aangetekende brief verstuurd (zoals is vereist) komt de brief pas morgen aan (1 november). Is de opzegging dan nog wel op tijd? Kortom, wordt er gekeken naar het moment waarop de brief verstuurd is, of wanneer hij ontvangen is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Maak een brief in tweevoud en breng die vandaag nog naar de verhuurder. Laat hem/haar tekenen voor ontvangst op de brief die jij bewaart.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoewel het hier geen aangetekende brief betreft is het effect feitelijk hetzelfde: bewijs voor jou dat de ontvanger deze binnen de termijn heeft ontvangen.
En mocht dit onverhoopt toch niet formeel juist zijn dan was er toch al niets meer aan te doen want aangetekende brieven komen op z'n vroegst de volgende dag aan.

Toegevoegd na 4 minuten:
NB: je hoeft geen redenen op te geven dus die brief is niet moeilijk op te stellen
10 jaar geleden
Een maand opzegtermijn betekent niet noodzakelijkerwijs dat het op de eerste van de maand moet. Dat hangt van de verhuurder af.
10 jaar geleden
De datum van binnenkomst bij de ontvanger wordt als datum gerekend. Maar sommige ontvangers kijken niet op een dag, al hoe ik hier niet van uitgaan. Neem even contact op met je huisbaas. Als je niet per 1 december kunt opzeggen en kun je misschien alsnog per 15 december opzeggen, scheelt dan toch weer een halve maand.
Ik hoop dat je nog wat aan dit antwoord hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
hoe moet zijn worden