Kan ik aansprakelijk worden gesteld door een incassobureau terwijl ik op kamers woon?

Omdat mijn verhuurder geen electriciteit contract heeft wordt ik hierop aansprakelijk gesteld omdat ik sta ingeschreven. Ik heb hiervoor een dagvaarding gehad. Ik woon op kamers, ik huur deze kamer all-in

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Er moet een contract zijn. Maar wie heeft het contract met de electricitetismaatschappij afgesloten? Heeft u een huurcontract als onderhuurder afgesloten?
ronron1212
10 jaar geleden
oe komen ze dan aan jou naam op de dagvaarding?

Het beste antwoord

Nee, als elektriciteit bij jouw all in huur hoort niet, dan moet je verhuurder zorgen dat dat aangesloten wordt. Het is dan zijn/haar verantwoording. Regel dan gelijk even met hem of haar dat hij/zij elektriciteit bij je aansluit. Als dit in je huurcontract staat, dat je elektriciteit bij je all in huur hoort, stuur dan een kopie van je huurcontract naar het incassobureau en laat hen het adres en naam van je verhuurder weten. Als je moet voorkomen, neem dan je contract mee, dan sta je zo weer buiten. Wel vreemd dat je niet zelf mag weten of je elektriciteit afneemt of niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie, Mijn huurbaas is er van op de hoogte, verder heb Ik heb gebeld het incassobedrijf volgens hun ben ik aansprakelijk omdat ik de enigste ben die op dit adres staat ingeschreven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar het is jouw woning niet, je kunt aantonen dat de elektriciteit onder de verantwoording van je huurbaas valt, door je contract te laten zien. Maak je niet druk, jij krijgt echt geen boete. Tenzij er niets over elektra in je contract staat. Twijfel je bel dan even het juridisch loket: 09008020 http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
of jurofoon: 09001411 https://www.jurofoon.nl/juridische_hulp/uw_vraag.asp?gclid=COPdnPSRuroCFYdd3godJGkADA
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en houd een kopie van het huurcontract bij de hand (als het goed is heb je die, ondertekend door beide partijen). Daar moet dit ook instaan en kan je het meenemen naar het juridisch loket

Andere antwoorden (1)

dan is de verhuurder aansprakelijk voor de kosten

maar heb je wel stroom dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja uiteraard