Wat betekend borg staan voor huurappartement ?

Mijn schoonmoeder is gerante in een frituur en wil nu een appartement gaan huren van 640 euro in de maand. Nu vraagt het immo kantoor dat er iemand voor haar Borg wil staan en heeft ze dit aan ons gevraagd (haar zoon). wij zijn een gezin van 5 kinderen en hebben 5 jaar geleden ons huis gekocht. Wat houdt dit in Borg staan en wat kunnen de eventuele gevolgen zijn voor ons ?

Toegevoegd na 14 uur:
dat mijn schoonmoeder zelfstandig is maakt misschien niet veel uit maar stel mij de vraag indien de zaak overkop gaat komen ze dan ook bij ons indien wij borg staan voor het appartement ???

Toegevoegd na 14 uur:
dat mijn schoonmoeder zelfstandig is maakt misschien niet veel uit maar stel mij de vraag indien de zaak overkop gaat komen ze dan ook bij ons indien wij borg staan voor het appartement ???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat maakt het uit wat voor werk je schoonmoeder doet?
Poet
10 jaar geleden
Ik weet het niet maar ik denk het volgende: Als zij de huur niet meer kan betalen vanaf een bepaald moment dan zullen jullie dat moeten gaan doen. Bijvoorbeeld als zij haar aanstelling mocht verliezen. Dat zal in elk geval moeten doorgaan totdat de opzegtermijn is afgelopen. Maar als je schoonmoeder bovendien weigert om daar weg te gaan en jullie noch de verhuurder haar daar weg krijgen (bijvoorbeeld omdat de rechter haar beschermt als ze geen alternatieve woning heeft) dan moeten jullie misschien door blijven betalen zolang dat voortduurt.

Antwoorden (1)

Het borg staan betekend dat als je schoonmoeder de huur niet kan betalen, dat ze het bij jullie mogen halen. Het is een garantie dat de huur betaald wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Zou dit niet doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Maria.
Dat ligt eraan, hoe schoonma bij kas zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan nog zou ik het risico niet nemen als je zelf een groot gezin en een koophuis hebt of schoonma moet bij zoon in gaan wonen als de huur niet meer betaald kan worden,maar ik denk niet dat dit de bedoeling is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat denk ik ook niet. Je kunt natuurlijk aan schoonmama 3 maanden huur (meestal worden er dan serieuze stappen ondernomen, als er 3 maanden niet betaald is), in een envelopje vragen, voor het geval dat ze niet in staat is op een later tijdstip haar huur te betalen. Bij eventuele huurverhoging er wel aan denken, dat ook het envelopje wordt bijgevuld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben benieuwd wat vs gaat doen. ;-)