Bij het huren van een woning: Is het aantal max. personen een limiet of een suggestie?

Ik ben opzoek naar een huurwoning. Soms staat er:
Max. 2 personen

Is dit dan een verplichting of een suggestie? Kunnen/mogen ze controleren hoeveel mensen er wonen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Het is een verplichting bij aanvang van de huur. Ze kunnen je er niet uitzetten als je plotseling zwanger bent van een tweeling maar het huis zal wel zo klein zijn dat dat niet echt ruim gaat passen.

Je hebt minimum en maximum verplichtingen dus in een huis met een max van 2 mag je er alleen wonen of met z'n tweeën. In een huis van minimaal 3 mag je er wonen met 3 personen of meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is in principe een verplichting. Zeker als het een officiële huurwoning is van een woningbouwvereniging. En dat wordt vaak ook gecontroleerd. Hoe ze dat doen weet ik niet.