Als je huur omlaag gaat dankzij de hulp van een huurcommissie kan je dan de teveel betaalde huur vanaf het moment dat je er woont terug vragen?

De huurcommissie zei dat we de huur vanaf 1 juli terug konden vragen, omdat er iets met tijd tussen verzoek en aanvraag moest zitten, maar dat snapten we niet helemaal.
Kan iemand ons hier verder mee helpen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij moet je die vraag stellen aan de huurcommissie? Zij moeten dat weten!

Antwoorden (1)

nee, de huurcommissie kan je helpen met de modelbrief, gratis te downloaden op de link, maar niet met voorheen te veel betaalde huur terug krijgen.

als je de huur per 1 januari verlaagt wilt hebben, dan had de verhuurder uiterlijk 2 maanden eerder dus voor 1 november de betreffende brief moeten ontvangen. waar het omgaat, is dat de verhuurder 2 maanden de tijd krijgt om op je verzoek te reageren.

uit de link:

Kan de Huurcommissie ervoor zorgen dat ik te veel betaalde huur terugkrijg van mijn verhuurder?

Nee, hier kan de Huurcommissie niet voor zorgen. De Huurcommissie bepaalt alleen wie wat moet betalen. Na een uitspraak moet u zelf de te veel betaalde bedragen aan uw verhuurder terugvragen. Betaalt uw verhuurder niet, dan kunt u het bedrag verrekenen met toekomstige huurbetalingen. Voor alle vragen over dit onderwerp kunt u contact opnemen met het Juridisch Loket, sociaal raadslieden, een wets- of rechtswinkel of een advocaat.