Je zit vast an een maximum gebaseerd op het puntensysteem , maar bepaald uiteindelijk zelf de huurprijs.

Bezint echter eer ge begint ! Als je je eigen huis wilt verhuren, vervalt je hypotheekrenteaftrek (als je een ander huis wilt kopen om in te wonen dan), en worden de maandelijkse lasten een heel stuk duurder ! Dat moet je dus minimaal vragen. Daarnaast ben je ook nog gewoon verantwoordelijk voor het onderhoud en reparaties EN de huurder die je er in stopt is van kop tot kont zo ongeveer overal tegen beschermd, zodat je er eigenlijk nooit meer afkomt. Bovendien heb je nog een kansje dat het niet eens helemaal legaal is ook, al zul je daar niet heel snel mee in de problemen komen.

Kom je dat wel, dan breekt dat geen huur. Als blijkt dat de huurprijs te laag is en je meer wilt vragen en de huurder weigert dat, breekt dat geen huur. Zelfs als je je huis weet te verkopen, breekt dat geen huur en moet je de huurder erbij verkopen. Allemaal heel belangrijke dingen om heel, heel erg goed over na te denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is afhankelijk van je inkomen, tenzij je particulier wilt huren.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik las de vraag verkeerd, bedankt Jet!
Maar bij verhuur mag je in principe zelf de huurprijs vaststellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee wel aan een maximum, en je huis moet veilig zijn, je mag een gevaarlijk object verhuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar komt nogal wat bij kijken hoor zie onderstaande link
en denk eraan dat het inkomsten zijn dus je betaald er een hoop belasting over
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wettelijk gesproken niet.
Je kan bijwijze van spreken een huis voor een euro verhuren.
Echter belastingtechnisch gezien kan de belasting een redelijk minimum bedag vaststellen en daar dan ook de belasting en niet te vergeten de BTW over vaststellen.