Ik wil huurtoeslag aanvragen, maar de oude huurders zijn nog niet uitgeschreven, waardoor ik geen huurtoeslag mag aanvragen. Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Toon bij de gemeente aan door overlegging van of een kopie van de huurovereenkomst dat jij de wettige (hoofd)huurder bent. Omdat onderhuur (zeker zonder toestemming) niet is toegestaan is dat een aanwijzing dat de nog niet uitgeschreven vorige bewoner(s) geen legale bewoner is/zijn.

De gemeente kan op jouw eis/verzoek ambtshalve de oude huurder(s) uitschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als jij op dat adres woont en niet meer de oude huurders dan ga je naar het gemeentehuis en meld je dat deze mensen niet meer op dat adres wonen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, de gemeente stuurt dan een ambtenaar op af die vorige bewoners waarom ze niet zijn uit c.q. overgeschreven naar een ander adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ze kunnen die vorige bewoners ook per direct uitschrijven van je adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je de gemeente vaak wel helpen om het nodig te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in aanvulling op het advies van Ronron1212: Leg bij de gemeente ook een kopie van de huurovereenkomst over waaruit blijkt dat jij nu de wettige huurder bent. Toegevoegd na 1 minuut:
De gemeente kan ambtshalve de oude huurder uitschrijven.
Probeer overeen te komen met de huidige huurder dat hun per 1 dec uitschrijven en jij inschrijft,scheelt je ook een deel dubbele huur en je krijgt subsidie voor een volledige maand,zo heb ik dit vorig jaar ook gedaan.