Hoe vind ik snel een kamer/studio in Utrecht?

Ik ben al een tijdje op zoek naar woonruimte in Utrecht en kom er achter dat je OVERAL voor moet betalen om te reageren of je in te schrijven. Zelfs bij marktplaats staan alleen maar advertenties van kamernet waar je dus niet op kan reageren zonder te betalen, heeft iemand een tip hoe ik snel betrouwbare woonruimte kan vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is je budget? Ben je student?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben volgende week afgestudeerd, en ga dan op zoek naar een fulltime baan. Mijn budget is maximaal €600,- per maand (incl. g/w/l)

Antwoorden (2)

Er is een flinke woningnood in Utrecht, zeker als het gaat om betaalbare kamers of eenpersoonsappartementen.
Dus je opties zijn: kaartjes ophangen bij supermarkten en dergelijke, en de gok nemen, lokale krantjes in de gaten houden (idem), of toch betalen voor een fatsoenlijke bemiddeling (denk aan inschrijven bij de SSH en dergelijke - waar je vaak nog wel wachttijden hebt dus dat zou ik zo snel mogelijk regelen). Check wel of ze echt wat te bieden hebben of dat het een vaag 'bemiddelingsbureau' is dat je alleen kosten laat betalen zonder dat daar iets tegenover staat.
De enige optie om echt direct een woning te krijgen is er een kopen.

Met particuliere huur kun je mazzel hebben en pech, in Utrecht zijn veel panden eigendom van echte huisjesmelkers zodat je veel te veel huur betaalt en vaak ook nog in een slecht onderhouden woning zit (ken er pure horrorverhalen over...); ik heb zelf een jaar een kamer gehad bij een oudere man in huis, die was na zijn pensioen gescheiden, de alimentatie betaalde hij door 2 kamers te verhuren, tegen een hele redelijke prijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou kunnen zoeken op anti kraak woningen.
Is tegen lage huren, en kan op korte termijn