Hoe kan ik erachter komen wie de eigenaar is van leegstaande en/of vervallen panden ?

Ik zoek namelijk een goedkope bedrijfsruimte in de omgeving van Emmen, en op dit soort panden zit zelden of nooit een bordje te huur op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (5)

Informeren bij gemeente of kadaster lijkt me de aangewezen weg. Maar vertel er wel je goede bedoelingen bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Kadaster moet je zijn
Het ligt inderdaad vast in de Kadastrale gegevens. Het is de vraag of een gemeente dit zomaar vertelt.
Ik heb het ook wel eens aan de hand gehad. Bij mij werkte het door te googelen op het adres. Regelmatig vind je dan wel wat info die je verder helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt tegen betaling inzage krijgen in kadastrale gegevens = een openbaar register waarin al oa onroerend goed is geregistreerd incl. eigenaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of je googled eerst het adres. Kom je soms al verrassend veel te weten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het provinciale kadaster. Je kunt de informatie op papier en per internet opvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt direct de eigenaarsgegevens opvragen via het kadaster via de volgende url:
https://kadaster-on-line.kadaster.nl/na.asp

Je komt dan in een 4 stappenscherm, en moet de adresgegevens invoeren, waarna je het kadastraal bericht eigendom kan opvragen.

Daarin staat wie de eigenaar is.

De kosten zijn slechts 2,95 euro en je kunt direct online afrekenen met iDeal of creditcard.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb nog een voorbeeld voor je even omgezet naar een plaatsje zodat je kan zien welke gegevens er allemaal op zo'n kadastraal bericht eigendom staan.

Alle adresgegevens staan er op van de eigenaar. ook eventuele belemmeringen of beperkingen staan erop vermeld evenals de perceelsgrootte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij bent goed bezig +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks!