Nee, je mag zo lang studeren als je zelf wilt...ook al doe je dat niet, wie houdt jou tegen om van iemand een kamer te huren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten doe ik dat niet, maar als de huurbaas een kamer aan die persoon wilt verhuren dan is hij daar geheel vrij in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor echte studentenkamers via studentenorganisaties zitten er wel degelijk allerlei regels, daar mag je niet gaan wonen als je niet studeert. Bij particuliere verhuurders meestal wel.
Wettelijk is wel wat geregeld op het gebied van het huren van een studentenkamer. Dan gaat het over kamers die gehuurd worden via studentenhuivesting (SSHN e.d.). Je moet kunnen aantonen dat je nog studeert, anders moet je vertrekken. Dat is enkele jaren geregeld bij wet. Zie link.
Dat is geregeld om te voorkomen dat werkende mensen goedkope studentenkamers bezet houden.
Het gaat dus niet om leeftijd, maar om het gegeven of je nog studeert. Je hebt geen wettelijke huurbescherming meer.
Maar een kamer bij een hospita? Dat is gewoon een kamer, en die kun je huren zolang als je wilt.
Mijn neef woont al 2 jaar na zijn afstuderen nog op een kamer bij een hospita, omdat hij niets anders kan huren, wat ook nog betaalbaar is.

http://www.judex.nl/rechtsgebied/bouwen,_wonen_%26_huren/columns/167/geen-huurbescherming-voor-ex-studenten-en-oudere-jongeren.htm