ik woon in een huurwoning. Ik wil mijn kleindochter bij mij in laten schrijven. Wat zijn haar rechten en wat zijn de gevolgen hiervan.

het huurcontract staat op mijn naam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Goeienmorgen,

Wooont u alleen en krijgt u huursubsidie ? Dat u aan die gevolgen denkt ?? U kunt uw kleindochter gewoon laten inschrijven. Als u alleen woont zullen wel de gemeente belastingen verhogen van 1 naar meerpersoons huishouden ! Als uw vraag hierbij niet beandwoord is zou u mij dan een reactie willen geven wat u precies bedoelt ?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het huurcontract blijft op uw naam staan. Uw kleindochter is een medehuurder. Maar u blijft de hoofdhuurder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk aan hogere kosten die het met zich meebrengt.
Rioolheffing, etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hadden ook een kleinkind bij ons ingeschreven staan. Hij was geen medehuurder, maar verbleef in ons huis zonder betaling (als een soort logé). Dit gaf geen enkel probleem.
Het ging in dit geval om woonruimte totdat hij zelf ergens een kamer kon huren en om een postadres voor zijn studiefinanciering en andere zaken.