Als het goed is heeft de gemeente je een WOZ-beschikking gestuurd waar dat in staat, als adat niet zo is even bij de gemeente navragen.

En bij veel gemeentes kan je als je met je DIGID inlogt op de site, de WOZ waarde van het pand waarin je woont opvragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt.staat op die aanslag van gemeentelijke belastingen.
Als je alleen maar nieuwsgierig bent naar de actuele WOZ waarde van je huis, dan kun je dat zien op de aanslag Gemeentelijke Belastingen die je dit jaar hebt ontvangen.

Als je het wilt weten voor de aangifte inkomstenbelasting die je voor 1 april moet insturen, dan kun je de WOZ waarde terugvinden op de aanslag Gem. Bel. van vorig jaar.

Als je je aangifte hebt gedownload, met de optie, dat allerlei zaken al door de belastingdienst zijn ingevuld, dan is meestal de juiste WOZ waarde al ingevuld, en hoef je verder niets te doen. Behalve als je twijfelt aan de juistheid van dat door de BD ingevulde bedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De WOZ waarde staat op verschillende documenten van de gemeente. Onder andere op de beschikking en op de aanslagen voor de OZB, al worden die twee tegenwoordig vaak gecombineerd.

Bent u deze kwijt dan kunt u via het gemeentehuis de WOZ waarde opvragen.

U dient zich daarvoor wel te legitimeren als eigenaar.

Uw WOZ waarde is alleen correct als deze u door uw eigen gemeente wordt verstrekt. Let ook op de waardepeildatum. Deze wijzigt elk jaar. Zorg dat u de juiste waardepeildatum gebruikt.