Zoon wil niet het ouderlijk huis verlaten, ik heb nieuwe relatie en wil samenwonen op dat adres. Hoe kan mijn zoon mede / hoofdhuurder worden?

Als zoon uit een woonwagencultuur is het logisch dat mijn zoon in de woonwagen wil blijven wonen, daar de wachttijd voor een andere woonwagen +/- 50 jaar is.
Nu wil ik samen gaan wonen met mijn nieuwe relatie, maar kan dat niet, omdat ik dan geen hoofdbewoner meer ben van de woonwagen en dus mijn zoon er uit gezet wordt. Vandaar de vraag of er toch niet een manier is om mijn zoon mede- of hoofdhuurder te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Dat kan je moet hem inschrijven al mede huurder.
Hoofdhuurder zal niet lukken omdat jij hoofdhuurder bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan maar meestal moet zoonlief minimaal 2 of 3 jaar mede/hoofdhuurder zijn. Je moet dus als je gaat verhuizen dit je postadres laten blijven (niemand vertellen natuurlijk) en met een jaar of wat de huur overdragen. (let op, dit kan bij andere woning coöperaties anders zijn)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord van nieqoh lijkt me niet juist.

Medehuurderschap kun je aanvragen (bij je verhuurder) en die moet daarmee akkoord gaan als je kunt aantonen dat je al 2 jaar een gemeenschappelijke huishouden voert. Maar dit gaat niet op als het om je kind gaat zolang die nog geen 35 jaar is (en altijd thuis heeft gewoond).

Soms maakt de verhuurder graag een uitzondering. Vraag het daar dus gewoon. Laat hem niet stiekem daar wonen terwijl je zelf stiekem ergens anders woont. Je krijgt last met de gemeente en als je verhuurder er achter komt, raak je de woonwagen kwijt. Dan heeft je zoon geen onderdak meer en komt-ie gezellig bij jou en je vriendin inwonen.