Hoe krijg je inkt (ballpoint) uit een stoffen bank?

Toegevoegd na 12 minuten:
de bank is wit trouwens..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
27.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wit!
8-[
100% schoon zal niet gaan meevallen en een vage rest-vlek lijkt me erger dan een kras. Gewoon laten zitten is ook een optie. Het geeft de bank een stukje historie. “Dat is van die ene keer toen mijn zoontje..”
Panta rhei.
Denk aan het kogelgat in de muur achter Willem de Zwijger. Daar is alabastine ook het beste idee niet. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahah ja nou het is bij mijn 'vriendin', dus het wordt 'Weet je nog, de tweede keer dat je bij me was en ik er zelf even niet was, en je meteen een blauwe streep op m'n mooie witte bank had gemaakt?' hahaha :-p (Gelukkig is het maar een miniem streepje.. )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
XD
Eigenlijk, op een manier, reuze historisch. Voor later, tenminste. Maar inderdaad op dit moment a bit awkward. Maar wees voorzichtig met welk middel dan ook, de kans dat het meer uitloopt dan verdwijnt blijft aanwezig. Een bank kun je niet flink uitspoelen. Klein stukje eerst, of is het streepje daar te miniem voor? Ik werk wel eens met wattenstaafjes om een microplekje met een middeltje te deppen, en keukenpapier om het middeltje+vlek direct weer op te zuigen - voordat het verder de stof in trekt.
Sukses!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb vernomen dat de hoes van de bank 'gewoon' in de was kan, dat ze er al vaker iets in had zitten en dan gewoon de hoes in de wasmachine deed... Nou, perfect dan zou ik zeggen :-) Haha.. Thnx voor je reacties!

Het beste antwoord

met een schaar

nee ff seriues

met een doekje dat natbgemaakt is met spa-rood

Toegevoegd na 17 minuten:
je kunt het ook proberen met melk
of met tandpasta insmeren en daarna schoonwrijven
en anti-roosshampoo zou ook helpen

Toegevoegd na 20 minuten:
heb net nog een middel gevonden

doekjes waar je babybilletjes mee kuist die kunnen ook helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Whaha, Werk. "met een schaar" +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yes mijn eerste min van vandaag weer binnen @daydream dank je voor de plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha grapjas ;) Denk niet dat degene van wie deze bank is dat zo leuk vindt, dat ik er met een schaar in ga zitten :) Maar ik heb het even met spa rood geprobeerd, maar werkt toch niet echt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het was ook maar een geintje hoor
Gv moet ook leuk blijven en niet alleen seriues ik zal nog wat meer oplossingen zoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je zeker gelijk in hoor ;) Maar die spa rood stond wel op die 'oma' site.. en daar staan wel vaak goede tips op, dus ik heb die wel gewoon geprobeerd :) maar helaas..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja helaas werken niet alle tips
maar het was goed bedoeld
veel succes met het verwijderen en lukt het echt niet dan toch maar de schaar hahahaha
capthavoc
13 jaar geleden
een witte bank is vragen om moeilijkheden ;)
volgens mij is een oplossing een bankkleed of hoe noem je zoiets ook alweer ?
of je gooit een hele pot inkt erover effe flink uitwrijven ;)))))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bedoelt een gran foullard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@werk dank je, gelukkig is het niet zo'n heel erg grote plek. Klein 'krasje' ;) @dexter (:D) haha ja misschien wel leuk alternatief ;)

Andere antwoorden (3)

Er zijn middeltjes voor in de handel, vlekverwijderaars, een beetje supermarkt heeft ze al. Ook alcohol en wasbenzine werken wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spiritus ofwel gedenatureerde alcohol is ook een balpeninktoplosmiddel dat bovendien goedkoper is dan alcohol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het kruidvat hebben ze kleine flesjes met poeder dat je moet vermengen met een beetje water. Met een schoon doekje krijg je het er zo af. Het heet inktverwijderaar.

Ossengalzeep wil ook vaak helpen en met alcohol of spiritus gaat het er ook vaak uit. Het ligt eraan wat voor stof je bank hebt. Gewoon proberen, maar ik kreeg het er altijd uit met de inktvlekkenverwijderaar van het kruidvat.
amc