Vaatwasser stopt er mee, wat is er stuk?

De vaatwasser staat een paar seconden aan en dan slaat de stop uit...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.4K

Antwoorden (5)

kortsluiting kijk als de schakelaars droog zijn en anders een expert er bij roepen.Je zou ook de stekker eens kunnen controleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kortsluiting? Lekkage in het apparaat? Haal de zij panelen er af of aan de voorkant van de vaatwasser zit onder aan een kijkklep die je los kan schroeven. Haal het apparaat dan wel van de stroom af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stop of aardlek ?
Het meest voorkomende probleem bij vaatwassers en wasmachines is sluiting in het verwarmingselement.
Je zou kunnen proberen om hem koud te laten spoelen als hij dat wel doet weet je het bijna zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veiligheid voor alles.
Zet eerst de stroom uit.
En zorg dat u droge handen heeft mbt het in en uitschakelen van apparaten.
Heeft u een moderne ,,stoppenkast,,?
En slaat ook de aardlekschakelaar uit?
Of moet u er zelf nog zekeringen indraaien?
Bij de laatste kan er een zwakke zekering geplaatst zijn.
Trek alle stekkers uit de wandcontactdozen en laat alleen de stekker van de vaatwasser zitten.
Schakel de stroom in en zet de vaatwasser aan.
Zorg dat de deur/klep goed afgesloten is en niet open kan gaan.
Slaan de zekeringen door dan is er een defect aan de vaatwasser. (want alle andere stroomverbruikers zijn
niet aangesloten.)
Zware stroomverbruikers zijn uitgesloten die gelijktijdig
aan staan, (wasmachine, droger, koffiezetter, elektrische
kachel etc) dus dan kunnen er in principe maar een paar
mogelijke defecten aan de vaatwasser zijn.
Een slechte of defecte elektrische aansluiting,
een defect aan de isolatie, (elektrische componenten/chassis, verwarmingselement of pomp.)
Een lekkage in het apparaat waarbij het water op een
elektrisch component stroomt behoort ook tot de mogelijkheden.
Bent u zelf A technisch? beperk u dan tot het doorgeven van uw waarnemingen aan een monteur.
Maak voor u zelf een analyse mbt het kostenplaatje.
Verhouding reparatiekosten/garantie of nieuwe kopen.

WIJS HUISGENOTEN OP HET DEFECTE APPARAAT,
EN SCHAKEL HET NIET IN TIJDENS UW AFWEZIGHEID.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt water in je opvang bak staan waardoor de aquastop is ingeschakeld. hier door doet de vaatwasser het een sec of 10/ 15 en daarna stopt hij ermee. Conclusie een monteur laten komen.