kun je rode wijnvlekken uit een trui krijgen nadat ie al eens gewassen is.De vlek zit er nog in.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.7K

Het beste antwoord

Mijn wondermiddel: zuurkool. Stof in een emmer leggen met een handjevol zuurkool aan beide zijden van de stof en een dagje laten staan. De oude wijn trekt er vanzelf uit. Dan natuurlijk even wassen om de zuurkoollucht kwijt te raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tenminste een originele en nieuwe methode.Had hier nog nooit van gehoord.Het werkt ook nog.

Andere antwoorden (8)

Eigenlijk had je er gelijk zout op moeten gooien. maar je kan het alsnog even proberen. beetje weken in water met zout?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet wat vlekken verwijderaar kopen en een grote schep in een kopje doen met een klein beetje heet water, dat even goed oproeren tot er wat schuim ontstaat en met een lepeltje het schuim op de vlek doen. 10 min. laten intrekken en voor je het gaat uitspoelen even met je knokkels goed wrijven. zo is het bij mijn trui eruit gegaan.
hoop dat het werkt. succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra je met rode wijn knoeit, zou je een vlek direct kunnen verwijderen door er met witte wijn overheen te wrijven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn manier: de vlek laten weken in kleurloze sterke drank, bijvoorbeeld wodka. Vervolgens alsnog de truc met het zout proberen. De kleurdeeltjes lossen namelijk wel op in alcohol, niet in water. Met het zout trek je de alcohol inclusief kleurdeeltjes er weer uit.

Als er dan nog een vlek over is, smeer ik die in met een beetje puur wasmiddel voordat ik het kledingstuk opnieuw in de wasautomaat stop.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, de truc met het zou houdt trouwens in: je gooit gewoon een bergje zout op de vlek. Omdat zout trekt vocht aan, en de kleurdeeltjes komen mee met de alcohol. Weken in zout water heeft dus ook geen zin, het moet droog zout zijn om dit te laten werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb oude rode wijnvlekken uit een trui gekregen door dit een nacht in een emmer met melk te laten weken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik krijg alle soorten vlekken weg met de vloeibare shout
zelfs nadat het kledingstuk al gewassen is. Soms, als het er erg diep ingetrokken is, zoals grasvlekken bij sportbroekjes, moet je 2x wassen, maar meestal lukt het de eerste keer. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg moeilijke en of oude vlekken er bijna altijd uit met de ouderwetse groene zeep.
Ik maak de vlek nat, leg er een flinke klont groene zeep op en laat dit zeker een dag liggen.
Daarna het kledingstuk gewoon wassen.
Ook bij het kruidvat kan je er een speciaal middeltje voor kopen, wederom de stof nat maken, die poeder er op doen en een nacht laten intrekken, kijk hierbij wel even naar de kleur echtheid van de stof.

Succes met de wijnvlekken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb geen ervaring met wijnvlekken. Wat je eens kan proberen is om de vlek in te smeren met ossengal en dan wassen in de wasmachine. De vlekken die ik maak, zijn dan altijd weg.