mijn zoon had terpetine over zijn broek heen gekregen en deze heb ik gewassen maar nu stinkt mijn wasmachine hoe krijg ik dat weg?

Toegevoegd na 3 dagen:
bedank voor de antwoorden het is gelukt maar pas nadat ik hem 2x met soda op 95 gedraaid heb en daarna nog een keer met vaat/was-machinereiniger dat veel op schoonmaak azijn leek op 95 graden.
alleen draaien op 95 graden help niet helaas en ook niet veel met een vaatwasblokje.

groeten betty bijl

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het is sowieso goed voor je wasmachine om af en toe een keer te spoelen met soda, om de zeepresten er uit te krijgen, en het verwarmingelement schoon te maken. Dan spoelt gelijk de afvoer ook zuiver. Mij is destijds geadviseerd, om zo ongeveer één keer per half jaar een zak soda in de machine ( trommel) en een programma op 95 graden.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedank voor de tip

Andere antwoorden (4)

door hem leeg met soda te draaien met een normaal progamma op 40 graden
daarmee gaat de geur wel weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een keer aanzetten zonder was erin op 60 graden..
eigenlijk is dat ook best goed om dat eens in de zoveel tijd te doen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit help helaas niet ik heb hem al twee keer op 95graden laten draaien maar de geur blijft.
Een beetje soda (2 eetlepels) en een blokje voor de vaatwasser in de wasmachine laten draaien bij 60 graden.

Toegevoegd na 5 minuten:
wel in een lege wasmachine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontzepen, ontkalken en ontgeuren gaat heel makkelijk met schoonmaakazijn (50 cent, supermarkt en drogist). Gewoon een fles erin gieten en heet wassen, 60 of 90 graden.