Hoe krijg ik verf uit een jas. Het is een fietsjas waterdicht. Net nieuw maar wel besmeurd en daar werd ik niet vrolijk van.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zijn het vlekken?

Het beste antwoord

Meng een deel aceton met twee delen wasbenzine (eigen uitvinding).
De opgeloste verf vormt dan deeltjes en de vlek versmeert niet verder omdat de vlek door gewoon oplossen groter wordt.
Doe dit wel buiten, nm. wasbenzine is nogal giftig.
Dit werkt zowel met acryl- als alkydverf.
Uiteraard het advies uit antwoord 1, eerst proberen op een "onzichtbaar "stukje jas.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

probeer het met terpentine
eerst een stukje proberen op een plekje waar je het niet ziet voor het geval je jas er niet tegen kan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor alle verfvlekken geldt: deppen, niet wrijven.

Vlekken van verf op waterbasis maakt u nat en dept u in met huishoudzeep (zeep van Dove werkt erg goed) of met ossengalzeep. Vervolgens wast u de stof volgens de wasvoorschiften.

Voor vlekken van verf op oliebasis (lakverf) gebruikt u vóór het wassen terpentijnolie die u ook voor het verwijderen van lakverf kunt gebruiken.

Voor vlekken van acrylverf vermengt spiritus met een paar druppels ammonia en dept u de vlek vóór het wassen.

Leg de vlek op een droge en absorberende ondergrond zoals bijvoorbeeld keukenpapier. Drenk een schone witte katoenen lap in wasbenzine of terpentine en dep de vlek eruit in het keukenpapier. Deppen, zeker niet wrijven. Keukenpapier regelmatig vervangen.