Hoe kan ik makkelijk kaarsvet uit een klein glaasje halen?

theelichtje was omgekiept, en ik vind het erg leleijk staan, al dat kaarsvet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Spoelen met heet water!
bamibal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik doe warm (niet te heet) water in het glas en laat het een nachtje staan. Wel eerst het vet hard en koud laten worden. Met het afgekoelde water er nog in haal ik het vet heel voorzichtig met een mesje eruit (het is er bijna afgeweekt dan) en dan afwassen met afwasmiddel en sponsje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon in de magnetron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja +! Zo gaat het eenvoudig, in de magnetron met een wegwerpdoekje erin gepropt
een bakje pakken en dat vullen met heet water, daarin het glaasje alleen met de bodem erin zetten..half uurtje laten staan en dan kan je het met een punt van een mesje er zo uit wippen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal kaarsvet smelt bij 56 gr C.
Als je het gaasje dus verwarmt tot boven deze temperatuur (warm water, magnetron) dan smelt het kaarsvet en laat het zich makkelijk verwijderen.
Op de kaarsvet in kleding leg je een dubbelgeslagen velletje paper van een keukenrol en zet daar een warme strijkbout op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf had ik onlangs zo'n groot borrelgas, waarin ik theelichtjes liet branden. Ik heb het "brand"schoon gekregen met een staalsponsje. Glas is harder dan een staalsponje, waardoor het niet krast.
13 jaar geleden
wcpapier erin proppen en in de magnetron zetten. Het kaarsvet zal dan in het papier trekken. Daarna even in de afwasmachine en als het goed is is dan je glaasje schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
glas boven je fornuis houden en laten smelten vervolgens in een wegwerp bekertje gieten en dan weer laten stollen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de magnetron het kaarsvet laten smelten.
Verwijderen met keukenpapier.
Daarna afwassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet in de magnatron, kan gevaarlijke spatten geven.
Gewoon het houdertje een poosje in heet water zetten, het kaarsvet komt dan los van de wand en laat zich eenvoudig verwijderen.