De rubber van mijn wasmachine stinkt, wat kan ik hier tegen doen?

Ik heb het wasmachine al laten draaien op 95 gr met soda, maar nu is het niet meer het machine wat muf ruikt, maar wel de rubber. Deze veeg ik nochtans iedere week af .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze vraag is al geweest, zoek even in het archief

Antwoorden (5)

schoonmaken met bleek al geprobeerd?
(bleek erop, ff wachten, afspoelen)

eventueel het rubber vervangen, volgens mij valt de prijs bij een onderdelenhuis mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat na verloop van tijd vanzelf weg.
Als het rubber makkelijk te verwijderen is, kun je het in een bak sodawater leggen en een nachtje laten weken.
Als dat niet lukt, zul je na een paar wasbeurten niets meer ruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik altijd 1x per half jaar doe is de machine leeg laten draaien met schoonmaakazijn. Zo maak je evt. kalkresten los en maak je alles weer lekker schoon en fris. Idd ook even knopenfilter nakijken (en de rubberenrand. Vergeet je wasverzachterbakje niet, dat kan ook troep ophopen.
13 jaar geleden
zoiezo eenmaal per maand een hete was draaien, wij hebben hetzelfde probleem gehad toen we "modern koud" gingen wassen. soda is op zich een prima idee maar bleek werkt ook. gooi alleen een flinke emmer water meer in je machine, je rubber raakt vervuild waar er water over klotst, niet waar het onder water staat! verder gebruik ik schoonmaakazijn als wasverzachter, een scheutje per keer, niet meer anders ga je het ruiken! Het houd je kleding lekker zacht zonder luchtjes en je machine schoon!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heetste programma draaien zonder was, met een vaatwastablet erbij in de trommel. Sowieso goed om een paar keer per jaar te doen. Ik had hetzelfde probleem met mijn wasmachine, hierna was de stank weg. grtz Sonaya