Hoe plaats ik het beste die kleine plastic bakjes in de vaatwasser?

Ik heb een aantal van die hele kleine en lichte bakjes, maar in de vaatwasser draaien te kennelijk omdat ze achteraf omgekeerd zijn en vol met water blijven staan.

Wie heeft een slimme truc?

Toegevoegd na 19 minuten:
Kan ik ze ook ONDER een iets grotere bakje plaatjes welke wel zwaar genoeg is? Een soort van omgekeerde stapelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Ik zet plastic bakjes altijd klem met de oortjes van kopjes en bekers en voor de zekerheid zet ik er ook nog een schoteltje schuin tegenaan, ze kunnen dan geen kant meer op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik klem ze meestal tussen wat kopjes in, of in het 'bordenrek' vast zetten als dat gaat. Maar het is niet altijd te voorkomen dat ze omslaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb een rubberenmat die in de wasbak ligt
die leg ik altijd boven op zo word die ook gelijk schoon en de lichte spullen komen niet van zijn plaats
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leg ze op de kopjesrek boven in,daar heb je dat speciale rekje dat je naar beneden kan klappen.leg op de bakjes eventueel nog iets langs,b.v. n zwaar mes of n lange pollepel en ze krijgen de kans niet meer om te keren.of klem ze in t bovenste rek waar je de schoteltjes in kan zetten.leg daar ook wat overheen en ze blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik gewoon een goed afwasmiddel dan kun je er gewoon een kopje of een pan overheen zetten.
Het bewijs is gegeven op tv in de reclame.(weet alleen niet wat voor merk)en ik neem aan dat het waar is anders mogen ze het toch niet uitzenden?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik hoop dat je weet welke ik bedoel.Die met dat kopje onder een beker staat te wachten tot de machine gaat draaien.Waar of niet maar ik vind hem wel leuk die reclame.