hoe maak ik mijn wasmachine smeer vrij

ik krijg zwarte strepen in mijn was omdat in de rand van de trommel smeer zit die ik niet geheel weg krijg. is mijn machine nu kapot of hoe kan ik dit oplossen zonder gelijk een nieuwe te moeten kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

laat de wasmachine n keer helemaal draaien met n kookwas.wel leeg natuurlijk.zo komt al t smeer weer los die in de machine zit,maakt niet uit of de machine oud of nieuw is.wel n beetje wasmiddel of azijn bij t wasprogramma doen om vetresten op te lossen.wel n heel programma laten draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je moet kijken waar de smeer vandaan komt. Wellicht zijn er rubbers van je wasmachine versleten waardoor deze sporen in je wasmachine terecht komen.

Wat je kunt proberen is dat je een oude handdoek gebruikt een beetje schoonmaakazijn en dan op een hoge temperatuur een wasbeurt doet.

Hierdoor raak je overtollige zeepresten en smeer kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
smeer weg halen kan je met een sopje van biotex t is ongelooflijk maar waar
ga met een doekje met biotex langs de rand en weg smeer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het geen vetluis???
Maar met een wc-papiertje gedrenkt in wat wasverzachter en dit over het rubber halen, doet wonderen, je krijgt er veel mee weg en daarna kan je wel weer streepvrij wassen.