wat is nu echt een goede theedoek?

Ik heb nu al een paar keer een theedoek gekocht en elke keer drogen ze niet lekker af ook niet nadat ik ze heel heet gewassen heb. En het maakt niet uit of ik ze nu in een hele dure winkel koop of bij de Wibra het blijft waardeloos afdrogen. Wat kan ik hieraan doen of waar in Nederland koop je de beste theedoek die ook mijn glazen goed droogt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
26.2K

Het beste antwoord

Een goede theedoek is van linnen en niet van katoen. Ik gebruik deze theedoeken al jaren, ze zijn beter dan katoenen theedoeken omdat ze meer vocht opnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

De beste theedoeken zijn doeken die heel fijn geweven zijn. Koop nooit theedoeken met grove weefsels erop. Soms zie je van die theedoeken met figuurtjes erop, die zijn waardeloos. Ook theedoeken die fel gekleurd zijn willen minder goed drogen door het verfbad.

Gewoon witte of creme theedoeken van de Hema bijvoorbeeld. Juist die goedkopere zijn beter. De eerste keer op 90 graden wassen.

Mijn theedoeken zijn al bijna 20 jaar oud, maar durf ze nog niet weg te doen ;) Ze drogen nog perfect ondanks dat ze wat dunner worden,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we hebben hier theedoeken van de hema, en die voldoen al jaren prima, gewone effen doeken in een kleur, prima spul en niet te duur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DDDDD handdoek (de doek die direct droogt)
Aan te raden (eerst) wassen zonder wasverzachter.

Toegevoegd na 25 minuten:
Nog even een linkje erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nooit een wasverzachter gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
oh dat wist ik niet, eigenlijk wel logisch ja
Eindelijk heb ik goeie gevonden bij de Action.Spotgoedkoop en na 1 dag in de week,laten drogen en dan kunnen ze goedafdrogen.Volgens mij was het indiaans katoen in ieder geval 100%katoen.En ze zien er leuk uit ,kaqn ook belangrijk zijn.Ik hoop dat er een action voor jou in de buurt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9 maanden geleden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/goede-theedoeken-kopen.32836

Mij spreekt de suggestie van hydrofielluiers wel aan.
Ik heb ze niet meer, maar het zijn inderdaad perfecte droogdoeken.

2 maanden geleden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/drogen-theedoeken-nieuw-winkel-koopt.72040

Vooral: nooit wasverzachter gebruiken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt ze een paar keer meegooien in de droger als je was droogt dan gaan ze vanzelf goed afdrogen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Donkere theedoeken hebben vaak meer kleurstof en drogen ook slechter, verder zit er ook verschil in theedoeken die gedrukt zijn met figuurtjes of geweven. De geweven drogen duidelijk beter. Geen wasverzachter gebruiken.
Ook de coatings en behandeling van theedoeken hebben invloed, maar dit is aan de buitenkant niet te zien.
Daarom is het raadzaam de mening van anderen te volgen. Als velen zeggen dat een merk als DDDDD of Cookaware goed is, dan is het een goed idee dit te volgen.
Waar kun je ze kopen.... Ik zou bijna zeggen op elke hoek van de straat als je weet wat je hebben moet.

www.hometextileshop.com is misschien een goede start.