Werkt een Eco Wasbal echt? Iemand ervaring mee?

"De Eco Wasbal plaatst u tussen de was in de wasmachine. In combinatie met een klein beetje wasmiddel (ong 20% van de normale hoeveelheid) wast de bal de was schoon. De bal, gevuld met keramische balletjes, zorgt ervoor dat het vuil losweekt van de vezels. Het losgeweekte vuil spoelt weg en de was is schoon. Gaat tot wel 1000 a 1500 wasbeurten mee
Wat overeenkomt met gemiddeld vier jaar wassen!"

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Nee! Hij lijkt te werken in het begin, maar schijn bedriegt.

Na een paar keer wassen ontdek je dat je was helemaal vaal wordt. Het is gewoon nepperij!!!

http://www.trouw.nl/groen/nieuws/article2920129.ece/Ecobal_bespaart_waspoeder__maar_wast_ie_eigenlijk_wel__.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoe je wel kunt besparen?

Door veel en veel minder waspoeder te gebruiken. Fabrikanten zetten doseringen op de doos die veel te hoog zijn. Voor een normaal vervuilde was is 1 eetlepel waspoeder voldoende om goed schoon te wassen. Alles wat je meer gebruikt is weggegooid geldt.

Ook geldt hetzelfde voor de vaatwasser. Je kunt beter losse poeder van Sun gebruiken. Per keer 1 theelepel is voldoende. Vele malen goedkoper dan een blokje.
Wil je persé blokjes gebruiken, dan kun je hem in vieren verdelen. Een kwart is voldoende voor een vaatwasbeurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, ik heb het al veel vaker gelezen dat het NIET helpt. En 300 euro besparen klopt ook niet. Je kan ook wat minder wasmiddel gebruiken, of wat goedkoper. Dat bespaart ECHT
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik hem ook ..en ben er wel tevreden over.
de bal slaat als het ware het vuil uit de was.een ding wel je moet je machine niet te vol laden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het werkt, het is pure oplichting.
Als je logisch nadenkt kom je er achter dat het gewoon niet kan.