Kan ik een klont groene zeep in het wasmiddelenbakje van de wasmachine doen inplaats van een hedendaags wasmiddel?

Of zou het te hard gaan schuimen? Als het kan, hoeveel moet ik dan nemen voor 5 kg wasgoed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
33.5K

Het beste antwoord

ja het kan inderdaad, al is het niet bekend hoeveel je precies moet gebruiken.
Vaker worden vlekken ingesmeerd met groene zeep waarna de was zonder extra zeep of wasmiddel word gedraaid.
Het word wel aangeraden om heet te wassen omdat groene zeep veel resten achterlaat bij lage temperaturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

in het bakje zou ik niet doen omdat het best dik is, zou hem dan in een bolletje doen en ter grote van een golfbal.
gewoon proberen en best een goed id.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou geen groene zeep gebruiken daar dit idd ontzettend schuimt en je dan kans hebt dat je hele machine vool met schuim zit en hij dit niet meer weg kan pompen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beter eerst een beetje oplossen en direct in de trommel zelf doen.

Maar voor je het gaat doen, eerst uitproberen met een heel klein beetje groene zeep. Anders heb je een bubbelbad in je badkamer ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groene zeep heeft een sterk logend effekt en of dat wel zo goed is voor het metaal in je machiene vraag ik me af. Daarbij komt dat het moeilijk uit te spoelen is en de kans dat de was vettig aanvoelt daarna groot. Ook verdeelt groene zeep zich slecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet doen!
Uit eigen ervaring :-) weet ik dat het een mooi gezicht is, maar een boele bende in je wasruimte.
Het leek mij een mooie zuinige manier van schoon wassen, maar helaas werkt het niet in de machine..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groene zeep is niet geschikt voor moderne wasmachines. Goedkoop is duurkoop in dit geval.
Ga liever naar de Lidl en koop daar een wasmiddel. Veel goedkoper en als beste getest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Ik ga altijd naar de Aldi en met zo'n pak kan ik maaaanden.
Mix door je waspoeder een beetje soda. Je was en machine worden er schoon van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je naar www.grootgezin.nl gaat en kijkt bij de budgettips, zie je dat het vaak gedaan wordt, nietalleen met groene zeep,maar ook met shampoo, steradent, soda.