mijn kliko zit telkens onder de maden,bah!Ik heb al geprobeerd ze uit te roeien met chloor maar niks helpt.Wie heeft er een goede tip voor me?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (9)

Restanten van bijvoorbeeld eten wikkelen in een oude krant en dan pas in de kliko doen. Dit scheelt ook een heleboel nare luchtjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is dit jaar veel erger dan andere jaren met die maden/vliegen. Het schijnt dat Roxasect goed helpt
om ze te bestrijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dichte vuilniszakken gebruiken ipv alles los te storten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlees, vis en fruitafval icm beschadigde vuilniszakken
dragen er zorg voor dat ongedierte direct in de kliko komt.

Verpakken in een boterhamzakje of pedaalemmerzak zijn
opties voor extra bescherming. (Niet iedereen heeft kranten of reclamebladen ter beschikking)

Regelmatig reinigen van de kliko alsmede een binnenzak gebruiken zijn ook opties om de boel schoon te houden.
En de kliko op tijd aanbieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle etensresten goed verpakken in plasticzak en goed afsluiten
13 jaar geleden
Een oude panty met motteballen er in hangen, de vliegen die de eitjes leggen schijnen hier een hekel aan te hebben.

Voor je dit doet wel eerst de bak goed schoonmaken en laten drogen. Verder ook vooral zorgen dat je geen vlees/kaas/fruit los in de bak gooit, altijd goed verpakken in plastic vooral als het erg warm is!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er altijd een beetje bleek in laten zitten , bodempje , geen maden , geen stank ......(behalve de chloorlucht)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meest simpele en effectieve methode is om een kiertje te maken tussen de deksel.

Je kunt er iets tussen stoppen, maar je kunt ook een blokje houdt van 1 cm. tussen lijmen of schroeven.

Door het kiertje gaat het niet meer broeien in de kliko en dat is nou juist waar maden gek op zijn.

Toegevoegd na 36 seconden:
Je kunt ook onderaan de kliko wat gaten boren, dan gaat het lekker tochten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer zoveel mogelijk vleesrestanten te verpakken in bv kranten. Doe ze in de container die het eerst geleegd wordt. Vooral in de zomer. Een vlieg leg heel graag zijn eitjes in vleesafval e.d. Voorkom dit en de overlast zal minder worden.