Hoe krijg ik de geur van terpetine van mijn handen? En de geur van diesel uit kleren?

Verven vind ik niet erg, maar ik kom er niet onderuit om terpetine te gebruiken en die geur vind ik vreselijk.
Mijn man rijdt een diesel en als hij gesleuteld heeft, knoeit hij altijd wel wat op zijn kleren. Ik doe het kledingstuk altijd eerst in een inweeksopje, en daarna in het wasmachine, maar ipv dat de geur verdwijnt, verspreidt het zich over de andere kleding.

Heeft iemand een antwoord?
Alvast hartelijk bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.8K

Het beste antwoord

Handen wassen met een beetje tandpasta, verwijdert de geur.

Voor de kleding: apart wassen met een flinke scheut schoonmaak azijn in het wasverzachter bakje. Dit doe ik overigens altijd, is een prima (goedkoop) alternatief voor wasverzachter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Diesel:

Meerdere malen wassen en buiten hangen. Mist schijnt geuren op te nemen, dus een nachtje in de mist hangen raad ik ook aan.

Terpentine:

Heel veel en heel vaak je handen wassen met verschillende zeepjes en reinigingscrèmes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als toevoeging op hierboven, handen wassen met een beetje citroensap, en daarna een lekkere creme gebruiken. Terpentine droogt je huid erg uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom kom je er niet onderuit terpentine te gebruiken? Tegenwoordig zijn er hele goede verfproducten op waterbasis te koop. De z.g. acrylverf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik altijd soapy antibacterieel één keer handen wassen ermee en weg is de terpentine geur.
Trouwens alle geuren, uien, knoflook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stank moet je met stank bestrijden, probeer het met azijn, of misschien eerst met knoflook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen mijn dochter in haar studententijd 's zaterdags bij de visboer werkte, leerde ze om na afloop van een dag in de vis na sluitingstijd haar handen te wassen met tandpasta.

Als ik dus vieze handen heb zoals jij beschrijft is tandpasta altijd onze oplossing.
Ivana