Hoe krijg je zweet vlekken uit een witte blouse?

Ik heb een blouse met wat zweet vlekken (sorry het klinkt allemaal erg smerig). Maar de blouse is verder nog helemaal mooi en ik vind het zonde om een vrij nieuwe blouse al weg te gooien.

Toegevoegd na 3 minuten:
Is het trouwens ook mogelijk dat deze vlekken mede worden veroorzaakt door deodorant?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Met glansspoelmiddel voor de vaatwasser! Klein beetje de vlekken deppen en dan in de wasmachine, ook verkleurde kraagjes etc worden weer spierwit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

http://www.vooroma.nl/vlekkengids/zweetvlekken-verwijderen.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou kunnen proberen, de vlekken in te smeren met shampo (neem wél doorzichtige of witte...), en die dan een een uurtje in te laten trekken, vóór je de blouse opnieuw wast.
Het komt vast en zeker door je deodorant : zorg, dat je deo helemaal droog is, voor je kleding aantrekt.
Sinds die doorzichtige (anti vegen op zwarte kleren) deo's op de markt zijn, gebruik ik die eigenlijk alleen nog maar, en ik heb hier goede ervaringen mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal niks smerigs aan, want we zweten allemaal!
Maak eens een papaje van zo'n oxi-product en doe dat met een kwast op de vlekken en laat dit een poosje (uurtje) intrekken. Doe het daarna in de wasmachine en weg zijn de vlekken!

Toegevoegd na 38 seconden:
Papaje=papje :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vriendin krijgt altijd alle vlekken eruit met witte chloor zonder bleek!! dat is belangrijk. er mag geen bleek inzitten. laat het even inweken en gewoon in de wasmachine. succes