Het eerste toiletpapier werd in de 14e eeuw geproduceerd in China. Het was een luxeproduct dat alleen door de keizer werd gebruikt. In andere delen van de wereld werden wol, hennep, gras, water of de handen gebruikt. In het Romeinse Rijk was de spons erg populair. Toen in de 17e eeuw kranten steeds meer beschikbaar kwamen, maakten bestaande middelen plaats voor krantenpapier.

In 1857 werd in de Verenigde Staten het eerste machinaal geproduceerde toiletpapier verkocht door Joseph Gayetty, toen nog als losse vellen. De eerste rollen toiletpapier verschenen in 1879. De perforaties om de velletjes makkelijk van de rol los te scheuren werden geïntroduceerd aan het einde van de 19e eeuw.

Toen halverwege de jaren '70 het milieubesef toenam is men op zoek gegaan naar meer milieuvriendelijke productieprocessen. Dat heeft onder andere geresulteerd in ongebleekt papier en biologisch makkelijk afbreekbaar papier
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, zo en dan is het nu tijd om.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ze je roepen dan ben je ......

Andere antwoorden (1)

In 1857 kwam een Amerikaanse zakenman op het idee om
toiletpapier te gaan produceren.