Mag ik een rugzak samen wassen ( inde wasmachine ) met een jeans ,een bermuda en ondergoed ? Of mag dit niet ?

(domme vraag maar ik weet het gewoon niet xD)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

Dat hangt af van het materiaal en de kleur. Wit ondergoed was je niet tegelijk met spijkerstof. Donker bij donker en wit bij wit is de beste manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen goed idee. Ten eerste zijn het verschillende materialen. De rugzak, waar vaak ook ritsen en gespen aan zitten, is te ruw. Hij kan de rest van de was beschadigen.

Ten tweede moet ondergoed heter gewassen worden dan de rugzak en jeans. Ik zou de rugzak apart wassen. Jeans en bermuda kan wel bijelkaar mits het dezelfde kleurnuance heeft. Ondergoed ook apart met witte was wassen. Tenzij het lingerie is, dan mag je het op fijnwasprogramma doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rugzak en jeans kunnen samen. Beiden stevige stoffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer het,als het materaal niet te stug is zou ik het op lage temperatuur wassen.bij spijkerbroeken kan het wel denk ik.of probeer t eerst met de hand te wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De rugtas van mijn zoon is gemaakt van zwarte canvas.
Ik doe hem gewoon bij donkere jeans van mijn zoon en man.
Je moet geen lichte jeans hierbij doen, want die zijn naderhand niet licht meer omdat zo`n tas afgeeft. Maar donkerblauw en zwart/antraciet gaat prima. Ondergoed, ook al zou het donkergekleurd zijn, zou ik er niet bij doen. Dit moet vaak wat warmer gewassen worden en loopt risico dat er taatsen o.d. de dunnere stof kunnen beschadigen.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, ik zal mijn rugzak zelf wassen, de bermuda (donkerblauw) +
jeans (+- deze kleur http://tinyurl.com/2v24cpu )
samen wassen.
Maar mijn ondergoed is ook donkerblauw-zwart mag die er echt niet bij ?
en op hoeveel graden moet dit dan ?
Domme vragen bestaan niet.
Als je rugzak nu waterdicht/waterafstotend is, kan het wel zijn dat ie dat na de wasbeurt niet meer is.
(Bij de drogist hebben ze middeltjes om dat weer te regelen, als je weet van welke stof je rugzak is - etiket! - of die rugzak meeneemt daarheen.)