Waar dient eigenlijk een zeem voor?

Misschien een hele domme vraag, maar ik heb net de ramen gelapt, zeem erbij, maar ik heb geen flauw idee waar dat ding voor dient. Ik heb ze dus zonder behulp van een zeem gewassen. Waar dient nu eigenlijk een zeem voor en hoe gebruik ik deze?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.9K

Het beste antwoord

Een zeem kan heel veel water opnemen en laat (als ie schoon is) geen strepen achter op de ruiten. Dus dat is handig na het ramen lappen. Als je met een trekker werkt, is het handig de trekker met de zeem af te nemen.
(Tip: als je wel strepen op de ruiten hebt, helpt wrijven met een prop krantenpapier ook heel goed, gaan je ramen van glanzen.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik gebruik hem om de ruitenwisser mee droog te maken tussen de banen door, en om de kozijnen ed mee af te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na het wassen van de kozijnen en de ramen gebruik je de vochtige zeem voor de raamlijsten en kozijnen te drogen (zonder strepen) en ook je raamwisser tussentijds af te vegen.