Warom blijft de koffie vies smaken na het ontkalken?

Heb vanmiddag mijn Senseo apparaat ontkalkt.
Keurig de speciale ontkalker voor Senseo gebruikt en netjes de gebruiksaanwijzing opgevolgd.
Ik heb 'm inmiddels tig keer door laten lopen, maar de koffie blijft ondrinkbaar.
Hoe kan dat? Kan ik mijn Senseo weggooien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een hele stomme vraag, hoor, maar je hebt toch wel dat 'padhouderdinges' goed afgewassen, na je ontkalking, hè? Ik heb het nl vorige maand ook gedaan, en had geen problemen met de smaak....

Antwoorden (3)

laat eens een keer azijn door je senseo heen lopen en spoel hem daarna 3 keer door met telkens zuiver water
dan zal het opgelost zijn
met azijn kun je ook het beste ontkalken is veel goedkoper en net zo goed {of beter}
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet weggooien,maar wat werk schrijft klopt.gewoon met azijn ontkalken.
Wat je nu moet doen is alles goed schoonmaken.
Dat ding waar de Pads ingaan met een wattenstaafje of tandenborstel afborstelen.
De onderdelen die eraf kunnen in warm water leggen met een klein scheutje azijn.
Ik weet niet welke soort Senseo apparaat je hebt,maar waarschijnlijk kun je het bovenstuk wat de Pads klemt ook verwijderen,daar zit een schroefje in...

Kortom....de losse onderdelen goed reinigen,dan de Senseo nogmaals goed doorspoelen,dan moet je bakkie weer op en top smaken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut nooit azijn gebruiken. Dat tast het plastic en metalen aan in het apparaat. Daarna kan je m echt weggooien. Waarschijnlijk heb je de Senseo ontkalker niet goed genoeg verdunt met water. check onderstaande link voor de senseo handleiding