Waarom is het geluid van de stofzuiger niet irritant als je zelf stofzuigt, maar als een andere aan het stofzuigen is wel erg irritant?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Alles wat je zelf doet is niet zo irritant dan wanneer een ander je ermee opzadelt. Doe je het zelf, dan ben je erop ingesteld en val je een ander ermee lastig die net met wat anders bezig was. Dan kan zo`n stofzuigergeluid je behoorlijk storen en kan je je gewoon niet meer concentreren op datgene waar je mee bezig bent. Het is hetzelfde als met jengelende kinderen. Is het jouw kind dat huilt, dan ben je gealarmeerd en gefocust op wat er aan de hand is, je troost het of moppert als het vervelend blijft, maar het geluid zelf irriteert je niet zo als iemand anders die gedwongen wordt het te moeten blijven horen.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je zelf zuigt ligt de focus op het vuil verwijderen. Als je NIET zuigt, ligt de focus op het boek dat je in alle rust zou willen lezen en stoort het geluid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het afhankelijk is van de persoon die niet stofzuigt. Sommige mensen hebben snel een irritatie te pakken, en andere mensen zijn niet zo gevoelig.
Ik vindt stofzuigen veel irritanter om zelf te doen, veel liever dat iemand anders het doet, dan heb ik er heel weinig last van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het komt omdat de activiteit van het stofzuigen, opletten welke plekken je nog moet, als een soort van afleiding werken op het geluid.

Als je er naast zit, is het geluid alleen maar storend.
13 jaar geleden
Ik denk, dat het geluid van een stofzuiger irritant is voor iemand die met iets anders bezig is, vooral als hij/zij b.v. een muziek CD heeft opgezet, naar de radio luistert of televisie kijkt, enz. Degene die stofzuigt is echter alleen met het stofzuigen bezig.