Kan ik het gekras van een balpen weer uit de kleren krijgen?

Toegevoegd na 2 minuten:
En hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
32.3K

Het beste antwoord

Directe behandelmethode

* De vlek direct inwrijven met melk en dit even laten intrekken. Vervolgens op de gebruikelijke manier wassen
* Een balpenvlek is gemakkelijk te verwijderen door koffiemelk op de vlek aan te brengen. Dit goed inwrijven met een doek en vervolgens wassen volgens wasvoorschrift
* De vlek eerst behandelen met wasbenzine, alcohol of citroensap en daarna met koud water goed uitspoelen

Behandeling achteraf

* De vlek eerst inwrijven met tandpasta. Daarna de vlek goed boenen met een doek en met koud water uitspoelen

Meer lezen: http://www.poetsadvies.nl/vlekkengids/b/balpen#ixzz0tjQHOVle
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neem aan dat je al heb geprobeerd het gewoon te wassen.
Je zou even kunnen proberen de vlekken extra in te smeren met wasmiddel (even in laten weken) en dan in de wasmachine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koffiemelk helpt goed tegen balpen of katoen. Je giet een beetje koffiemelk op de vlek en wrijft t goed in. Daarna gewoon wassen naar voorschrift. (Werkt niet met inkt uit een vulpen)