Hoe voorkom ik dat het diepvriesvak dichtvriest?

Ik heb er een hekel aan dat m'n vriesvak steeds dichtvriest, waardoor alle koelte naar die dikke ijslaag aan de bovenkant van het vak trekt. Hoe voorkom ik dat dit gebeurt? Ik heb bedacht dat het misschien goed is de centimeter boven het vakje dicht te stoppen met kranten, zodat daar geen ijs kan gaan zitten, maar weet niet of dit een goed plan is. Wie heeft suggesties??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

je diepvries zo min mogelijk openen en geen warme spullen inzetten maar eerst in de koelkast of een bak koud water af laten koelen en dan pas in de diepvries zetten
en je diepvries 2 keer per jaar ontdooien als je geen zelfontdooier hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed isoleren. Als het goed geïsoleerd is, dan krijg je geen ijsafzetting. Ijsafzetting is de oorzaak van slechte isolatie. En op tijd de koelkast laten ontdooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Controleer de rubbers in de deur, of deze niet beschadigd zijn.
Alle produkten in plastic zak of goed afsluitbaar bakje, luchtdicht verpakken.
Geen warme produkten in de vriezer.
Indien het niet automatisch gaat, bij aanvriezing van meer dan 1cm. de ijslaag verwijderen door te ontdooien, of voorzichtig weg krabben.
Deur zo min mogelijk open laten staan.
Dichtstoppen met kranten is dringend af te raden. Eventueel kun je de loze ruimte opvullen met blokken piepschuim in plastic verpakt,dit is energie besparend, die ruimte koelt tevens minder af bij het openen van de deur, omdat de kou er dan niet "uitvalt".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vriesvak dichtvriest komt dat vaak doordat hij niet goed sluit. Dus daar zul je eerst naar moeten kijken.
Die ijslaag komt namelijk door condensvorming die dan weer aanvriest en als er dus om wat voor reden dan ook elke keer condens in jouw vriezer komt is dit een vicieuze cirkel natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordat je er waren in doet controleren of die niet te vochtig zijn (afdrogen met stuk keukenrol) temperatuur controleren in ijskast . Wanneer is het apparaat de laatste keer ontdooid ?