Hoe haal ik hardnekkige vlekken uit mijn raam?

Sinds kort hebben wij een nieuwbouw woning gekocht. De ramen en kozijnen zitten nog onder de vlekken. Sommige ramen krijg ik schoon, maar een aantal zitten onder hardnekkige vlekken. Het lijken op een soort stoffige regendruppels. Het zit voornamelijk aan de buitenkant. Ik heb al van alles geprobeerd: citroen, azijn, afwasmiddel, spiritus, natufix… niks helpt, ik ben ten einde raad en wil zo graag schone ramen. Wie heeft de oplossing voor mij?

5 maanden geleden
Pieterke
5 maanden geleden
Misschien met Dasty ruitenreiniger groen. Dasty is alleen bij Wibra te koop, ook in de webshop. Ik heb geen ervaring met de ruitenreiniger maar wel met andere producten van Dasty en die vind ik erg goed werken.
tinus1969
5 maanden geleden
Kun je een scherpe foto van die vlekken maken?
Heb je een krabber geprobeerd?
Ikhebgeenidee
5 maanden geleden
Ik denk dat je met een krabber (onherstelbare) krassen op het raam kunt krijgen.
saranijhof
5 maanden geleden
Een foto maken is echt heel moeilijk… na een tijdje zoeken, hoorde ik dat het waarschijnlijk een cementsluier is die over het raam zit. Dus mocht iemand nog wat weten, hoor ik het graag!

Antwoorden (1)

Er zijn diverse websites met vergelijkbare vragen. Dé oplossing wordt gebracht met HK250, een schoonmaakmiddel dat cementsluier van glas verwijdert. Ik ga ervan uit dat het dát is wat de vlekken op de nieuwbouwramen heeft veroorzaakt.
Amadea
5 maanden geleden