Is er nog iets te doen aan een te heet gewassen dons dekbed ?

Mijn vrouw heeft per ongeluk een te hoge was temperatuur ingesteld waardoor het dekbed in elkaar geschrompeld is , is hier nog iets aan te doen of word het nieuw kopen .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat je donsdekbed tot het verleden hoort
in de droger met tennisballen kan alleen als je het dekbed niet te heet had gewassen dan kloppen de tennisballen in de droger het de veertjes mooi droog
dus... het word een nieuw kopen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

in de vriezer leggen gaat echt niet helpen. Als je het dons kapot gewassen hebt is er niets aan te doen. IKEA!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens bij de antwoorden op deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/dekbedden-gewoon-wasmachine-temperatuur-wasmiddel.71082
Hier wordt aangegeven dat het nog wel goed kan komen als je het dekbed met een paar tennisballen in de droger doet, zodat het dons weer 'losgeklopt' wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je dons als het ware is verschrompeld en aan elkaar geplakt dan is hier helaas niets meer aan te doen. Zelfs in de droger met een paar tennisballen helpt niet meer