Mijn toilet loopt vol en dan helemaal leeg en daarna vult hij zich weer. Wat kan dat zijn?

12 maanden geleden
1.5K
Pieterke
12 maanden geleden
Ik heb dat ook meermaals gehad. Dan zit er toch ergens een verstopping. Ik heb dat gekregen nadat ik tot 2x toe een nieuwe toiletpot (in een ouder huis) heb gekregen. Koop een pak baking soda/baksoda en strooi er een paar eetlepels van in je toiletpot. Giet er een paar liter of meer kokend water in en laat dat zo lang mogelijk staan. Zonodig nog een keer herhalen. Dit werkt heel goed.
TurfGraver
12 maanden geleden
Loopt je toilet vol of de stortbak en loopt deze dan zonder doortreken weer leeg?
snelgoed
12 maanden geleden
Het toilet
TurfGraver
12 maanden geleden
Verstopt dus.

Antwoorden (1)

De afvoer is verstopt waardoor het water te langzaam wegloopt. Ontstoppen of loodgieter bellen.
12 maanden geleden
teusvh
12 maanden geleden
Hoeft niet perse verstopt te zijn. Als de afvoerbuis vol staat, bijvoorbeeld omdat de pomp van de rioolput het niet meer doet, krijg je hetzelfde verschijnsel. Is zelfs waarschijnlijker dan een verstopping.
TurfGraver
12 maanden geleden
Of ontluchtings probleem.